Rekommenderas för V-twins som behöver mer viskositet på grund av drift i extremt varma klimat Populärt för Evos- och Twin Cam-motorer med stora borrsatser, stroker-satser eller problem med ventilljud Speciellt blandad för luftkylda V-Twin-motorer med traditionellt breda spelrum som Knuckleheads, Shovelheads och Panheads-motorer Överlägsen filmstyrka genom användning av esterbasmaterial för skydd och ringtätning Förlängda dräneringsintervaller jämfört med andra märken på grund av högre kvalitet på basmaterial och utmärkta dispergeringsmedel Blandat med specifika friktionsmodifierare som är kompatibla med våtkopplingar Lämplig för JASO MA/MA2-applikationer
Fullsyntetisk esterbaserad super-premium olja. Detta ger en olja med mycket gott skydd mot slitage vid alla typer av driftsförhållanden.
Poly-ol-esterbasen ger en mycket viskositetsstabil olja som kommer att ge maximalt smörjskydd under hela serviceintervallet. Produkten är utvecklad för att användas i applikationer med våtkoppling. Temperatur- och oxidationsstabiliteten förbättrar smörjningen av het metall jämfört med andra typer av syntetoljor. 20W60HD är speciellt framtagen för luftkylda motorer med större toleranser som t ex Knucklehead-, Shovelhead- och Panheadmotorer. Oljan rekommenderas även för användning i V-Twin motorer som körs i varmare klimat. 20W60HD rekommenders till Evo- och Twin-Cam-motorer som är borrade, strokade eller som har missljud från ventilmekanismen. Red Line Oil:s produkter är blandbara med andra oljor som är API-, JASO- eller ACEA-klassificerade.
Egenskaper: API SJ/SG/SH, JASO MA.. SAE viskositet: 20W60. Vis@100ºC cSt: 23. Vis@40ºC cSt: 177. Viskositets index: 161. CCS Viskositet, Poise@ºC: 90@-15ºC. Flytpunkt: -45ºC. Zink, PPM: 2125. Fosfor, PPM: 2100. Molybden, PPM: 425. NOACK avdunstning: 1h@250ºC: 5%. % Viskositetsförändring, 30 Pass ASTM D6278: 0. HTHS Vis, cP@150ºC, ASTM D4741: 7,0.